piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Livspusslet

Publicerad 2013-01-25 04:45:02 i Allmänt,

Herreminje vad KALLT det är nu. Det är helt sjukt. Måste vara runt tjugo minus. Kylan biter sönder både kind och näsa bara på min korta promenad från Shirreff Hall till biblioteket. Brr..
 
Kylan gör att man mest vill gömma sig under täcket och hålla sig varm, men det finns det inte tid med! Här är det fullt upp minsann. Fullt upp på ett lite överväldigande men ändå överkomligt sätt (än så länge i alla fall..). På min "Att göra"- lista finns följande just nu:
 
1 styck förberedelse inför imorgon då jag och Louise ska representera Ugandas regering i ett rollspel om conservation.
1 styck grupp-presentation till måndagens lektion i Contemporary Feminist Theories. En presentation på 40 minuter..
3 stycken filosofiska frågor som ska lämnas in vid lunch på söndag (har inte ens börjat på dem)
1 styck midterm i Environmental Ethics nästa torsdag
1 styck quiz nästa vecka i Philosophy of Arts på några kapitel som jag ännu inte hunnit läsa
2 styck extrauppgifter från förra kursen hemma som gärna borde lämnas in så snart som möjligt
Oklart styck artiklar och kapitel som jag redan borde ha läst för denna veckan plus det som ska läsas till nästa vecka
 
Det ironiska i kråksången är att jag dessutom har en helg som erbjuder massa roliga saker som inte bara krockar med varandra, utan även med faktumet att ovanstående ting bör bockas av från listan.
 
Så här ser det ut.
Fredag: Hockeymatch (Halifax Mooseheads vs. Sherbrooke) VS. LindyHop-festlighetpå en pub downtown.
Lördag: No Talent-Talentshow med Sustainability-klassen (gratis pizza!) VS. LindyHop-lektion
Söndag: Bli bjuden på canadian breakfast och därefter åka skridskor och dricka varm choklad VS. gå på floordinner med folket på min våning i residence.
 
Öuffh.. Jag kommer ju aldrig kunna strukturera upp den här helgen!
Stackars, stackars mig..
 
 

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-01-25 11:58:50

Jag ser framför mig att du springer runt som den lilla vita kaninen i Alice i underlandet. Måste skynda, hinner inte..!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela