piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Lördagskväll i Halifax

Publicerad 2013-01-06 04:07:45 i Allmänt,

Jag kan inte förstå att jag bara varit hemifrån i 3,5 dag. Det känns som jag varit här en evighet och det känns redan som att jag förändrats på något vis. Märkligt. Det har varit fullt upp dessa dagar och jag är helt slut efter alla nya intryck och ny information. Jag och Louise (som går i min klass hemma i Götet och som också är med här på resan) har gått och gått, fram och tillbaka, genom staden. Vi har pratat med söta människor på International Centre, råkat hamna i samma rum på hostelet som de andra två tjejerna från Göteborg (världen är en ärta!), hittat ett mysigt kafé, provdruckit kaffeserveringen på biblioteket, intervjuats av lokalteve och mer därtill. Idag var Den Stora Inflyttningsdagen och efter mycket släpande och kånkande har vi båda två äntligen landat på våra residences.
 
Jag bor på Shirreff Hall som är ett av de äldsta husen på campus. Huvudbyggnaden uppfördes 1923. Mitt favoritårtionde. Kanske därför jag har så bra magkänsla! Det är ett otroligt vackert hus och jag har fått ett väldigt fint litet rum. Efter att vi flyttat in åkte vi till Wal-Mart (!) för att storshoppa. And we did. Var inte särskilt imponerad av Wal-Mart, det kändes ungefär lika flashigt som Engelbrektsboden i Malmö. Vilket vill säga; inte flashigt alls. Men praktiskt var det och nu är vi kittade med lakan, täcken, kuddar och lite annat piff. När vi kom hem råkade jag läsa att det är förbjudet att ha ljus tända på rummen. Jag som har köpt ett 50-pack med värmeljus. Vad ska jag göra? Ska jag smuggla ut dom i en matta in the cover of darkness?
 
Mitt studentjag. Snäppet vassare än GU-kortet.
 
Huvudskolbyggnaden
Shirreff Hall
Utsikten från mitt rum
Wal-Mart
Och ja, jag har utsikt mot solnedgången. Tack för det, livet.
 

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-01-06 18:29:10

Wooow...nästan lite FBI-legitimation på den! :-D

Postat av: Malvina

Publicerad 2013-01-14 14:02:12

Flashigt kort! Måste medge att som ditt hus passar även fotot på dig där väldigt bra i 20-talets classy look! Imponerande:) Det tog mig evigheter att hitta värmeljus här i Frankriket då de tydligen sällan använder det som ljus utan som namnet anger "värma-tallrikar" - chauffe-plats. Herreminje. Skit i det, på vintern är värmeljus ett mänskligt behov!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela