piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

det är inte riktigt okej..

Publicerad 2010-10-17 23:58:34 i Allmänt,



..att alla dessa böcker enbart är till EN delkurs. Eh, vill passa på att säga tack till Malmö Stadsbibliotek. Utan dem vore jag en fattig kvinna/människobarn.

Hm, människobarn är egentligen ett ganska bra, könsneutralt ord. Dessutom ger det lite cred till barnen, att de minsann inte bara är barn utan också människor med samma rättigheter som vuxna. (Jag har spenderat hela dagen med näsan i en bok med titeln "Barns röster om våld" och är därmed något insnöad. Började på ett helt resonemang här, men insåg att det är lite fel forum. Sparar det till tentauppgiften ustället.)

Man borde kanske se Djungelboken igen. Den var kanske sjukt före sin tid. Bagheera var kanske hur queer som helst? Och där kan vi verkligen snacka om annorlunda familjebildningar. En björn till farsa liksom..

Hej - jag är en genusstudent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela