piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

det går bra nu

Publicerad 2010-10-05 23:55:08 i Allmänt,

Det börjar märkas att hösten är i rullning, saker är på gång. Den här dagen var fullsmockad av bra saker. Först en föreläsning som iofs var ganska seg - börjar tröttna på ordbajsande och teoritjöt - sen några timmars lärlingsträning i Världsbutiken, en snabb middag på Burger King då jag mötte upp Sara som äntligen kunde överlämna Queersverige till mig (tack för lånet!) och sen två timmars lindyhopande. Någonstans mitt i allt detta har jag dessutom lyckats boka in en Londonresa sista helgen i november tack vare Linas superskills (bless you ryanair) samt (om ödet vill mig väl) hittat en perfekt helg att åka till Norberg på! Och äljat på om högskolepluggets våndor och diverse komiska livssituationer med finaste Nessmar!

Helgen som var bjöd på Stockholm i tjusigaste höstskrud. Fika med favvo-Fia på söder, färjan till djurgården för kaffe och äppelpaj, spårvagn till plattan, mötte min fru Lina och gav henne en röd ros (för man ska alltid ge sin maka blommor så hon vet att man uppskattar henne) åkte till Bromma, promenerade i armkrok utanför kungens hus ( alias Drottningholm), åt falukorvsmackor, sprang på halva Idol-gänget och mötte upp kära Hanna för öl och nostalgiskratt i en källare på söder. Sen hem i en bil med familjen Hallgren på söndagen. Det var en bra helg det!

Nu ska jag dricka te och äta kanelbulle och njuta av dagens glädjeämnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela