piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

genus on my mind

Publicerad 2010-10-28 00:35:05 i Allmänt,

...sex timmars debattartikel-och museianalys analys (metaanalys!) i skolan

... sju timmars råskrivande på tenta-uppgiften (varför måste man vara en sådan som bara är disciplinerad när man har en deadline flåsandes i nacken?)

...förberedelser inför morgondagens insats som panelhöna. Vi drog lott om vem som skulle representera gruppen vid paneldiskussionen. Damn. Jag och slumpen har aldrig varit goda vänner. Jag vinner bara saker som jag inte vill ha. Ansvar och små leksaksdjur. Nåja, jag hoppas på att morgondagens paneldiskussion utvecklas till något slags actionfyllt Ricky Lake/ Jerry Springer-spektakel där vi alla spyr galla och flaxar med armarna. Det vore nog ganska befriande. Om det är fler än jag som suttit med tentan hela kvällen så finns det god chans för kortslutning i hjärnan. Låt oss hoppas!

...Ja, det fanns väl egentligen inte mer att säga. Jag lever och andas genus. It's my thing. Men efter imorgon blir det paus, och då får jag en stockholmare på besök så då blir det liv i luckan och härliga dagar.

..Har förövrigt spridit några av Fagerstapostens bästa godbitar vidare idag, till min basgrupps stora glädje. Den om kvinnan som anmälde den joggande kvinnan som hälsade på henne för ofredande väckte störst jubel. Man kanske skulle önska sig en årsprenumeration av Fagerstaposten i julklapp? Tänk att få börja varje dag med ett skratt till gröten! Snälla tomten..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela