piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

kulturtantspoängen rasar in

Publicerad 2010-10-15 02:08:21 i Allmänt,

Det var ju det här med att sova... Gick inte så bra. Fastnade framför en massa spännande saker som jag tyckte jag gott kunde unna mig. Jag orkade verkligen inte med att plugga mer idag. Min hjärna behövde en paus. Bakade en kaka, lyssnade på Folke i P2 från Urkult (Trio Mio och Kroke - minns att jag och Jenny låg och sov på gräsmattan under 92% av Kroke-konserten) tittade på några avsnitt av Klubbland på svtplay (bl a Anna von Hausswolff, Taken By Trees och Junipkonserten som jag och Joel var på. Inte trodde vi väl att snubben som stod precis framför oss med en kamera kom från SVT. Då kunde man ju ställt sig framför menar jag. Det kanske var min enda chans att någonsin hamna på tv. Och så sumpade jag den. Doh!) Fick bli ett Kobra-avsnitt också. Handlade om Google och hur de lagrar ALLT om oss. Eller snarare att vi frivilligt ger dem all information de vill ha. Vi säljer oss gratis. För att citera Kristofer Lundström "Det känns lite kletigt"

Nu ska jag sova. Fast först gå in i vårt badrum som är lysrörslöst för tillfället då det smällde häromdagen. Istället har vi min skrivbordslampa stående ovanpå badrumsskåpet. Vilket innebär att man måste lyfta ner den, tända den och sätta tillbaka den igen. Jag bara väntar på dagen då jag tappar den i toaletten...

Go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela