piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

balkanröj i mitt hjärta

Publicerad 2010-10-31 23:54:00 i Allmänt,












Ett smakprov av helgens godbitar. Främst från lördagens balkanextravaganza.
Min favvo-Fia kom ju på besök i helgen och så fint besök måste underhållas! Därav följande program:

Fredag: Haga-fika med kärt återseende av funk-Mirjam. Grävande i Beyond Retros tjusiga gömmor. Fancy vindrickar-middag på rumpanbar med anslutning av Johanna med vän! Denna vän fick oss listade på Handels Halloween-pub (haha!), och vi tänkte att det vore spännande med ett socialt experiment. Alltid bra att röra sig i olika kretsar. Vi insåg några viktiga saker. Att läsa på Handels är tydligen väldigt hippt bland 90:rna. Att en krispig skjorta med knuten pullover runt halsen och lätt lockig backslick fortfarande är "inne". Att djävul/ängel alltid funkar som Halloween outfit. Samt att man blir transparant om man inte har läst 30p ekonomi. De såg liksom rakt igenom oss. Men det var en intressant utflykt! Vi drog vidare till Kellys där stämningen omfamnade oss och vi kände oss som hemma bland de likasinnade veganvännerna. Dock var det knökat så vi nöjde oss och for hem.

Lördag: Jag och en tjej från Världsbutiken stod och krängde Fairtrade-choklad till sossar och miljötroll som hade konferens på förmiddagen. Sen blev det Haga-shopping och ett besök på Prickig katt (världens bästa affär!) där Sandra införskaffade den ultimata heminredningsdetaljen. Bilder kommer senare.. Sen vart det matlagning och förfest med coolaste party-spexen ever (Sandra har öga för god smak alltså!) Det fick bli vår halloween-outfit helt enkelt. Behöver man något annat liksom? Och efter vin, östtysk vodka och balkanpepp drog vi till BALKAN BEAT PARTY!! Som jag längtat! ÄNTLIGEN skulle jag få se bästa balkanbandet (!!!!) TAKO LAKO igen!! Och herre je vilket galet röj. Årets konsert. Fötterna brann. Rumpan skakades. Det var eufori!! De är så.jävla.bra. Det kommer jag leva på ett helt år!

Söndag: Masade oss upp lite för tidigt för vårt eget bästa för att fara till kyrkan och agera publik till Sandra som skulle sjunga på en gudstjänst med sin kör. Och när det bjuds Arvo Pärt kan man ju inte tacka nej! När supersize-kanelbullen på Husaren i Haga sedan var intagen insåg vi att det inte kunde bli bättre. Så vi rundade av helgen med riktig folkisfeeling hemma i stugan, massa mys och Fia spelade en av sina låtar <3  Just like the good old Arvika-days.

Hejdå Stockholm! (Dock återkommer Sthlm redan på tisdag, då i form av Jennybäret!)

Ooooooooopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela