piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

vuxna män gör saker tillsammans

Publicerad 2010-10-14 23:56:33 i Allmänt,



Det här är så bra! Jag trodde stenhårt att det var ett skämt. Men icke - det är det bästa. Det här är helt och fullt på allvar och det gör mig så glad i själen att se dessa män släppa loss. Nu tror i och för sig genusvetaren i mig inte riktigt på att det här skulle vara något speciellt manligt behov. Jag tror att vi alla har en stark kraft inom oss som vi behöver släppa ut ibland. Om man gör det genom att spela fotboll, dansa frigörande dans, lira elgitarr eller leka vilde spelar inte så stor roll. Jag tror att vi förtrycker väldigt mycket av vår inre energi för att passa in i vardagen. Vi behöver få fåna oss och bara känna ibland.

Dags att starta en facebook-grupp? Vi ses i Hisingsparken på söndag, jag fixar trummor och terapeut-looken - ni tar med ved och tändstickor. Nu jävlar ska det lekas vildbasare!

Yeehaa!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-10-19 03:17:04

Trodde för en stund att jag ramlat in på någon Freudiansk hyllningssida tills jag insåg att det var din blogg. Jag trodde ni genusvetare var emot honom :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela