piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

generous palmstroke

Publicerad 2010-09-22 16:53:23 i Allmänt,

Satt och tänkte på gamla tider, och folkisvännerna i Skinnsberg. Då mindes jag när Signe och Leo körde en Björk-låt på Scenisk sång. Det var generous palmstroke, och jag kommer ihåg stämningen som lade sig över rummet medan de sjöng. Det var något dämpat, något intimt, något vackert. Vi blev alla berörda, vi hade alla känslorna på utsidan, jag minns att tårar föll. De sjöng oss bort från omvärlden, och vi var alldeles ensamma och trygga inne i vår lilla, skimrande bubbla. Precis ett sådant ögonblick av magi som bara kan uppstå på en folkhögskola..

Skört, bräckligt, strålande, starkt.

För att ni också ska få rysa längs med ryggraden,
för att ni också ska få glömma bort den hårda verkligheten ett tag,
och för att vi alla behöver stanna upp och känna efter ibland.

Jag ger er Björk. (Tack Signe och Leo..)

I am strong in his hands, I am beyond me.

On my own I am human and I do faults.

I do confess, I feel you trickling,

down my shoulders from above


I turn myself in, I give myself up

I volunteer, you own me, I am yours

You have to trust, I’m eternally yours.

allt that I gave them, I gave to you


So needy of comfort, but too raw to be embraced

Undo this privacy and put me in my place

A generous palmstroke, the hugest of hugs.

Undo this privacy, embrace

Embrace me, embrace, embrace me


I am strong in his hands I am beyond me

On my own I am human and I do faults

She is strong in his hands, she is beyond her

On her own she is human and she does faults.

She is strong in his hands

She is strong in his hands







Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2010-09-26 13:58:32

åh...ÅH! <3<3

får tårar i ögonen nu också...

Postat av: signe

Publicerad 2010-10-07 16:34:41

ååh, den där låten och det framträdande var det mest speciella jag varit med, jag var verkligen inte i salen, jag var själv i ett vardagsrum när jag sjöng låten, inte i aulan.. helt magisk känsla. tack för fina ord, fina du.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela