piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

it's the changing of the seasons

Publicerad 2010-09-23 17:55:15 i Allmänt,


Rullar genom ett Sverige som sakta skiftar till höstskrud. Lyssnar på musik som passar perfekt för ändamålet: ASS och Ane Brun. Känner hur det pirrar till i magen av höstglädje. Idag satt jag som ett fån på spårvagnen och tittade med strålande ögon på de första höstlöven som singlade ner från träden vid Vasaplatsen. Följde deras vilda, vindburna dans och kapslade in den lilla, rena lycko-känslan i maggropen. Det där med att lycka finns i de små sakerna i vardagen är inte så dumt, det var nog en väldigt klok person som kom på det..


Jag tror Malmö kommer vara vackert ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela