piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

natt på hisingen island

Publicerad 2010-09-09 23:10:51 i Allmänt,

En av de absolut bästa
Jessica & Jessica
:)


Vissa dagar känner jag mig vilsen. Andra dagar känns det helt rätt. Vissa dagar känner jag mig ensam. Andra dagar längtar jag efter att få vara själv.

Idag var en sån dag då man tvivlar. Då man känner en hemlängtan banka i hjärtat. Då man saknar ett sammanhang. Då man tänker på de fina vänner man har, och undrar varför man inte är hos dem. Då man tänker på de vänner som går igenom outhärdligt svåra saker. Då man känner sig liten.

Vad fantastiskt då att man kan lyfta på sin telefon och få prata med en fin vän, som får en att skratta och komma ihåg vad fint livet är. Som får en att se fram emot en fika på ett slott och en kväll med dans i Växjö. Som blåser bort ensamhetskänslan. Tack Jessica :)

Och vad fint att kunna ringa hem och övertala sina föräldrar att komma på spontanbesök imorgon. Ibland glömmer man bort hur viktiga de är. Ibland kommer brutala väckarklockor. Som skakar en i grunden och får en att se vad som är viktigast. Glöm aldrig att uppskatta och älska de som står er närmst.

För som en klok man en gång sa:

"Vi har bara varandra"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela