piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Shake it like a polaroid picture

Publicerad 2010-09-08 23:57:13 i Allmänt,

Har haft en intressant skoldag. Fullproppad med diskussion. Och jag gillar verkligen att diskutera med dessa vettiga människor som utgör min grupp. Det är inga hetsiga temprament, inga personliga påhopp - utan bara vettiga resonemang. Jag gillar när det blir en diskussion och inte en argumentation.

Sen har jag även skaffat mig gymkort. Eller. Gym-"tag". Väldigt förvirrande. Jag och receptionisten slängde ihop ett kvartalskort precis innan passet började. Papper, legitimationer och kvitton flög hit och dit mellan oss, och tillslut så var det klart. Glad i (gym) hågen vaggade jag iväg till mitt pass i "Afro Dance" (måste uttalas med amerikansk, släpig dialekt för full komisk poäng). Där bouncade jag omkring i en timme och kommunicerade med muskler som jag har haft en väldigt dålig dialog med under ett bra tag nu. Under alla dessa krabb-rörelser och knälyft inser jag att "Vänta nu. Jag köpte ett gymKORT. Men..jag fick ju inget KORT." Pannan knycklade ihop sig i djupa veck, och efter passet knatar jag nerför trappan, slänger i taggen (ni vet en sån där liten rund, plastgrunka som man brukar använda som nyckel i tvättstugor och portlås och sånt) i lådan och går mot receptionen där jag framställer min fråga.

VAR är kortet?

Då visar det sig att det inte finns något kort. Utan mitt "kort" är den lilla taggen, som jag precis slängt ner i ett metallrör. Så dumt av mig. Som tur var kunde de enkelt fiska upp min lilla tagg, och jag lommade lite skamset iväg hemåt och muttrade "Den här tekniken, den börjar gå för långt." Eller så är det terminologin som inte hänger med. HETER det kort, ska det VARA ett kort. Tycker jag i alla fall.

Är det här ett ålderstecken?



Kommentarer

Postat av: Iza

Publicerad 2010-09-10 22:08:36

Förvirrade lilla människa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela