piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

back on track

Publicerad 2010-09-22 00:27:18 i Allmänt,

Har precis bokat en ny biljett hem till Malmö. Trots att jag kom tillbaka till Göteborg igår kväll. Hemlängtan? Nej faktiskt inte. Leker business-woman och far ner för nån slags entreprenörs-workshop om marknadsföring. Tydligen ska vi skriva insändare och utforma material som sedan ska tryckas nationellt för Fairtrade. En sak är säker, och det är att det kommer bli spännande. Först när jag fick mailet tänkte jag: "Nej, det här kan jag inte göra. Det här är för stort för mig." Och jag har någon idiotisk tvångstanke att när jag tänker så, då ska jag göra det. För då vet jag att jag kommer växa av det. Dock fungerar den här tvångstanken bara ibland. Den skulle varit mer användbar om den fick mig att bli färdig till att åka till Nya Zealand, eller pushade mig till att satsa på musiken. Men det är nog lite för stort för en tvångstanke att klara av.. Det krävs en hel del mer för det. Typ, mod. Och pengar.

Men helgen som var, den var värmande! Fick äntligen åka hem en sväng, till mitt Malmö. Som jag förr haft en så komplicerad relation till, men som jag nu börjar utveckla något slags ömsesidigt respekt-förhållande med. Vi har liksom tagit ner våra vapen, fått lite distans och börjat se nya, fina sidor hos varandra. Och efter allt flackande runt i landet (och utanför) de senaste två åren, och speciellt denna sommaren, var det skönt att komma hem och känna sig hemma i några veckor innan det var dags att flytta vidare. Att känna att man har en fast punkt i den stora världen. Det är ett privilegium som man lätt tar för givet, att ha en fast punkt med kärlek och trygghet..

Men helgen ja.. Firade hemkomsten med en riktig Malmö-kväll på Mölllan med öl och gamla folkisvänner. Kändes konstigt att träffa Joel och Viktor "hemma hos mig". Men väldigt fint! Gick på Junip-spelningen på Babel, var två centimeter från José Gonzales (jag hade kunnat tvångskrama honom om jag ville! han är för övrigt förvånadsvärt liten..) och hängde sen hemma hos Viktor på Möllan. Lördagen bjöd på kräftskiva hos min bror, och två överförfriskade föräldrar, väldigt roligt. På söndagen tog jag på finstassen och gick och röstade (valet är en helt egen historia..) Sen for jag till Lund där jag fick se Joels lilla krypin och ta en kopp äpple-å-kanel te i en vildvuxen trädgård där två förrymda marsvin höll oss sällskap. Sen fick jag träffa Linn.. min fina, fina Linn. <3 Vi spenderade kvällen med att valvaka, följa statistik och gräma oss åt sveriges förfall.. Igår testade Iza och jag kamrat-plugg, med väldigt gott resultat. Först latté-plugg ute på Katrinetorp och när de sjasade ut oss åkte vi hem och fortsatte där. Sen bar det av till göteborg igen.

Blir några intensiva plugg-dagar nu, tenta på tisdag..hjälp! Har två böcker som måste läsas och analyseras innan dess. Tur då att man har ett berg med Göteborgs-utsikt i närheten där man kan sitta soliga höstdagar som idag och njuta av livet med en bok i handen.

Och vilken tur att man har en fin rumskamrat som kommer hem och gör en glad!
Och vilken fantastisk tur att det finns en sådan bra skiva som Dag för Dags Boo som man kan avsluta dagen med.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela