piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

c'est la vie

Publicerad 2011-04-18 22:56:58 i Allmänt,

Det här kan ha varit världens bästa helg.

Fredag - Malmö med Sara och Jessica. Häng på Möllan, sen en helkväll på Inkonst med Moto Boy konsert och Ladyfest. Moto Boy var helt magisk! LÄTT topp tre bästa spelningarna jag varit på. Intimt, fantastiskt, vackert, kärlek. Om man inte tror att det finns kärlek i världen, då har man aldrig varit på en Moto Boy spelning. Vilket jag även sa till Moto Boy själv NÄR VI TRÄFFADE HONOM EFTERÅT!! Han är så fin. Kom ut efteråt och minglade med oss skälvande små fans. Vi skramlade ihop några enkronor så vi kunde köpa en affisch som han signerade åt mig och sen var vi ju bara tvungna att fråga om vi fick ta en bild med honom. Tror faktiskt det var första gången jag tog en sån "ta-foto-med-sin-idol" bild. Men det här var för stort för att minnas. Fantastisk kväll. Blir fortfarande alldeles euforisk bara vid tanken på spelningen. När jag ser affischen ligga på min säng och jag inser att jag faktiskt träffat Moto Boy - ja, då är livet lite större.

Lördag - Folkmusik deluxe. Folk- och världsmusikgalans familjeshow på dagen och sen följde jag med Saras familj hem och på kvällen åkte vi till en gammal skola utanför Alingsås där Sara spelade med sin folkmusikgrupp. Massa dans, fina och inspirerande människor och gemytlighet till bristningsgränsen.

Söndag - Lämnade Sara och Alingsås för att gå på lägenhetsspelning hos två från min genusklass. Fantastiskt bra! Väldigt mycket folkisfeeling att sitta på golvet i ett vardagsrum och lyssna på vacker och uppriktig musik. Sen öl och möten med intressanta människor. Har eventuellt hittat en sånglärare via en tysk erasmus student som gick improvisation på Artisten.

En sån helg där man inser att livet har så sjukt många nyanser. Livet kan vara jobbigt, slitigt, grått och tufft - absolut. Men det blir fan aldrig tråkigt.

Och om man lyssnar på den nya liveskivan med Timbuktu (Live i Grünerlökka) så blir man ännu mer pepp.








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela