piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Duffeldag

Publicerad 2011-09-01 01:02:44 i Allmänt,


Idag var vi ute i skärgården med klassen. Det var solsken och jag badade för första och antagligen sista gången på vad som antagligen var sommarens sista dag. Imorgon börjar september och hösten.

Vilken tur då att jag efter utflykten gick till Emmaus och köpte tre stycken dufflar. Jag har i så.många.år letat efter den perfekta röda kappan/duffeln.... utan resultat! Kravet var att den skulle ha en stor luva, fina knappar och en generös vidd så att man kunde känna sig sådär höstbohemisk och snurra runt bland höstlöven när andan faller på. Jag lyckades hitta TVÅ stycken praktexemplar på Da Dream Duffel. Hade dock problem med att rättfärdiga köpet av två röda kappor då jag redan har en röd trenchcoat (som jag fått av Jessica = räknas inte riktigt!) OCh en röd vinterjacka.

Lösningen på problemet?
Jag köpte en svart duffel också. För den kommer ju passa till allt. Då har jag en praktisk jacka också. Makes complete sense!

Jag kunde ju köpt ett par nya leggings, då det är ett stort hål i mitt enda nuvarande par. Det vore ju lite mer rimligt/praktiskt/klokt.

Men ack, så mycket tråkigare.

Oj, vad jag längtar efter kyliga mysiga höstdagar och prasslet av löv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela