piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

söndag, fixardag

Publicerad 2011-02-13 23:06:38 i Allmänt,

Igår vaknade jag av att Sandra kastade sig i min säng samtidigt som Hairpsray-soundtracket dånade i bakgrunden. Kan man få ett finare uppvaknande? Tror inte det. Sen for hon iväg till Kungälv för att måla och lämnade mig ensam över helgen.

Mesta tiden har gått åt att plugga de senaste dagarna. Och att vara förkyld. Men förkylningen är över nu. Plugget håller dock i sig. Hade en seminarieuppgift till i fredags som var PAIN att få färdig, men ungefär 6 minuter innan deadline (23.48 en fredagskväll, you gotta love it!) skickade jag in den med en lättnandets suck. Enbart för att vakna upp på lördagen och ta tag i extrauppgiften som jag benådades med eftersom jag missade seminariet i måndags. Hurra hurra. Den lilla ljuspunkt jag hade (middag med två tjejer i min klass) blev inställd då en av tjejerna blev sjuk.. Och jag var väl ändå inte riktigt i form ändå, så jag pluggade vidare och avslutade dagen med Dream of Life, min favoritfilm. Den handlar om Patti Smith och det är inte bara en film. Det är livet på något vis. Och inspiration i mängder.

Idag har jag lackat ur på en tjej som stal min tvätttid, gjort klart uppgiften och sen pysslat här hemma. Avslutade med att storhandla. För 520 spänn. Herrejääävlar. Det var svårt att hålla god min där vid kortapparaten kan jag lova. Men nu finns det middagar för flera år framöver! Och fiskbullar i skåpet. Det ni! Det är inte varje dag. Nu ä're fest!

Imorgon ska jag ringa vårdcentralen hemma i Malmö och försöka tjata mig till en tid på fredag. Måste kolla upp den där förbannade hostan. Den vägrar ju ge med sig. Jag blir TOKIG! Jag har haft det här nu sedan mitten av november. Det här är inte okej. Jag kan ju inte leva med Bricanylen (inhalator) i handen resten av mitt liv..

Så denna veckan kanske det blir en långweekend till Malmö. Ska på mitt brorsbarns ettårs-kalas på lördag. (Ett år, herregud. Ångest..) Det blir nog riktigt fint!

Nu inser jag att jag bara bloggar för att maska från läsningen inför morgondagens föreläsning.
Back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela