piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

rocken spelar ingen roll längre. tydligen.

Publicerad 2011-02-15 23:51:11 i Allmänt,

Alltså. Jag förstår inte.

Kan någon förklara för mig varför det överallt i stan sitter bilder på Mick Jagger med en fet DRESSMANN text under?
Kan någon förklara för mig hur man kan skriva texten "It's only rock n roll!" över en Dressmann-reklam?

Att säga att Dressmann är rock'n'roll..

..är som att säga att Melodifestivalen är heavy metal!

Efter lite efterforskningar hittar jag följande på tidingen Resumé's hemsida:

"Norska tidningar rapporterar att herrklädkedjan Dressmann och rocklegenderna i Rolling Stones har ingått ett samarbete där bandet bidrar med en egen kollektion.

Reklam Rolling Stones ska enligt tidningarna Dagens Naeringsliv och Finansavisen komma med en egen kollektion som ska säljas hos Dressmann.

– Rolling Stones kommer med en egen kollektion som ska säljas hos oss, samtidigt som vi har köpt rättigheterna till sex nya Rolling Stones-låtar och vi kommer att använda bandet i olika reklamkampanjer, säger
Knut Vidar Nilsen på Dressmanns interna reklambyrå Sprint till Finansavisen.

En ny samlingsplatta med bandet är också på gång som ska säljas via Dressmann i Norge. Hur mycket Rolling Stones får för samarbetet framgår inte.
"

Ja inte är det cred dom får iaf..

Det här är bara inte okej!
Jag vill veta vem jag ska ringa!


Och just det. Jag var i skogen idag.





Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-02-16 16:36:40

Jag blev oxå sjukt besviken. Trodde att dom hade lite mer balls än så.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela