piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

say hello to my li'l friend #2

Publicerad 2011-03-15 17:00:50 i Allmänt,

I am kickin it at the Världsbutik! Me and my little home boy här. Vi har det fint. Vi sitter och filar på fallstudien och tittar ut på solskenet och njuter. Vi blir pirriga i magen av att se folk som cyklar förbi oss på gatan(=vårtecken!) Och så blir vi lite förälskade i alla människor som kommer in i affären för att de är så söta och trevliga och vill göra världen lite bättre genom att handla rättvist. Tro mig, det gör en jävla skillnad att bara komma in och köpa en lite påse med te. Butiken går inte runt om inte folk börjar handla mer. Så du där, som sitter här och läser. När köpte du senast en rättvis produkt? Kan du inte lova mig en sak? Att köpa EN produkt den här veckan som är Fairtrade eller märkt med någon annan rättvisestämpel. Det behöver inte vara något dyrt alls. Och jag vet att du har råd. Om du gjorde det skulle jag och en producent någonstans i världen bli väldigt, väldigt glada. Och kolla upp om du har en världsbutik i din stad. Det är ett himla trevligt place att hänga på, det kan jag lova!

 

En timme kvar, sen ska jag möta upp brudarna för att dricka öl och gå på Doc Lounge som visar en film med/av Banksy, den ascoola graffittikonstnären. Jag är pepp pepp pepp!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela