piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

följetong

Publicerad 2011-05-26 23:59:17 i Allmänt,

Jag tänkte införa något av en tillfällig tradition ( om det ens är möjligt? Låter ju tvivelaktligen ganska paradoxalt..) här på bloggen. Jag anser att man ska ta tillvara på de små sakerna i livet. Och det är alldeles omöjligt att inte ta tillvara på vårt nya toalettpapper.
Toalettpapper med "poesi" på. Tvåspråkig sådan till och med. På svenska och danska.

Jag kan inte annat än älska personen som lyckades driva igenom idéen att skriva fina saker om kärlek på det förmodligen minst poetiska material vi har - toalettpapper.

Först trodde vi att det stod samma saker på alla rullarna. Men icke. Det är nya strofer på varje rulle.

Vi har sex rullar.

Mina damer och herrar, jag ger er: toalettpoesi i dagarna (ööh..) flera!

Vi börjar med den här godbiten.



Det här kommer bli en fantastisk följetong!
Allt för att göra vardagen lite mer spektakulär.

Nu ska jag fortsätta äta min rykande varma och nybakade grahamsbulle och dricka ett glas mjölk.
Sen är det läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela