piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

en vanlig dag

Publicerad 2011-09-27 23:21:37 i Allmänt,

Håller på med ett grupparbete i skolan nu. Skriver om Zimbabwe.
Diskussion uppstod kring vad man kallar befolkningen i Zimbabwe.

Det bästa förslaget: "Zimbabwianer?"

Självklart från mig.
Sen var det även rätt roligt när en gruppmedlem råkade säga vaktmakuum istället för maktvakuum.

Nu skrattas det i gruppen. Nu trivs jag. Nu mår man, helt enkelt.

Vi hade även en väldigt bisarr föreläsning med en lätt schizofren man som pendlade mellan att vara gravallvarlig och prata om krig till att helt plötsligt, i ett försök att poängtera skillnaden mellan hur man utannonnserar krig i nutid vs dåtid, måla upp för oss hur "en löddrande häst springer iväg till huvudstaden med ett brev mellan tänderna där det står "Härmed förklarar jag krig mot dig" (inte hästen då, den var bara budbäraren.). Väldigt bisarrt. Väldigt intressant val av adjektiv. Löddrande?

Hade hästen rabies måntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela