piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

2013 - nu kör vi!

Publicerad 2013-01-05 02:20:00 i Allmänt,

Okej, det var ett bra tag sen senast vi sågs du och jag bloggen. Men nu känns det som att det är dags igen. För nu har jag saker jag vill berätta om. 

Jag vill berätta om det äventyr jag precis påbörjat - nämligen att spendera en termin som utbytesstudent på ett universitet i Kanada. Att studera utomlands är något jag alltid drömt om och Kanada är ett land jag länge varit nyfiken på. Därför är jag enormt lycklig över att jag har lyckats uppfylla denna dröm. För det är ju jag själv som har  sett till att det hänt. Ingen har gett mig det. Oavsett hur det går så är jag stolt och glad att jag har vågat! 

Men det finns ytterligare en anledning att jag väcker liv i bloggen igen. Och det är att jag bestämt att 2013 ska vara ett år med fokus på mina åsikter. Jag vill utveckla mina åsikter, bli mer säker på vad jag tycker - och framförallt varför jag tycker som jag gör. Mitt kanadaäventyr är en del av den processen. Kurserna jag läser här kommer utveckla och utmana mina tankar, det är jag säker på. Men åsikter måste också få uttryckas. Jag ser tendenser i samhället som skrämmer mig och som jag anser behöver få mothugg. Att jag uttrycker mina åsikter här förändrar inte världen, men det förändrar mig. Och det kanske förändrar någon som läser, litegrann. Och vips - så har man kanske förändrat världen, lite i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela