piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Don't move!

Publicerad 2013-01-30 02:06:13 i Allmänt,

Tisdagar och torsdagar är riktiga killer-dagar för mig. Så här ser mitt schema ut då (ursäkta de amerikaniserade tidsangivelserna..)
 
1.05- 2.25 Philosophy of Art
2.35 - 3.55 Environment, Sustainability and Governance
4.05 - 5.25 Environmental Ethics.
 
Det är alltså lektioner nonstop mellan ett och halv sex. På förmiddagen har man dessutom redan sutti och ugglat på biblioteket några timmar. Man har alltså suttit ner i drygt nio timmar  i sträck. De första veckorna tänkte jag inte på det så mycket men nu.. aj aj aj. Idag var nog värst hittills. Ryggen och arslet (ursäkta, bakdelen) skrek av smärta redan på andra passet. Vilken tur (?) då att jag lyckas pricka in en stol som var trasig på den sista lektionen. Vilket jag upptäckte precis när föreläsningen började, så jag fick vackert sitta kvar och gny lite på insidan.
 
Nu har jag suttit på biblioteket i tre timmar till och mina ben riktigt skriker efter att få hoppa och studsa och komma ihåg vad det är de är skapta för. Jag har mer plugg kvar (midterm på torsdag+ quiz och seminarie imorgon) men nu måste jag ta en liten promenad. Får läsa lite till när jag kommer tillbaka på rummet. Förhoppningsvis är ben och rygg lite mer samarbetsvilliga efter att ha blivit lite rastade.
 
Oj, vad spännande min vardag är! För att väga upp för denna torra redogörelse bjuder jag på lite bilder. Från pannkaksfrukosten hos några kanadensiska nybekantingar, från min löprunda igår, från när jag posade i min nyinköpta universitetströj och en skojig passage ur min environmental ethics bok.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2013-01-30 11:57:41

Det är så roligt att läsa om allt som händer därborta i Kanada! Hoppas du har tid att rasta av dig ordentligt ibland! :D

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-01-31 13:51:52

Men... Hur gick det för Konrad? Fick han till det eller bestämde dom sig för att bara vara vänner??

Svar: Jag tror att, även om hans lilla kärleksvän hade ett hjärta som var stort nog för två, så hade han inte ett hem som var det.. Men kanske lever de lyckliga som särbos idag!
Jessica

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-02-01 22:38:33

Nästan så att man vill fälla en tår...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela