piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

I en class för sig

Publicerad 2013-01-08 04:56:22 i Allmänt,

Sitter i sängen och gäspar för fullt. Det märks att den här resan har varit en stor omställning och gett många nya intryck, jag är så himla trött hela tiden. Men ändå väldigt pepp och glad. Idag lyckades jag äntligen skaffa mig en telefon och ett kanadensiskt SIM-kort. Bara det har ju varit ett projekt väl värt att klappa sig på axeln för. Telefonen är ett skämt i sig, den är nog en sån där extra tydlig sak för teknikhandikappade. Vilket är en kategori jag själv allt som oftast tillhör så jag klagar egentligen inte. Rent praktiskt är den ju guld värd. Men rent streetcredsmässigt så är det ju en töntstämpel så det skriker om det. Men jag gillar det. Att inte vara så smartphone:ig, utan att återigen kunna bonda med vi-som-fortfarande –använder-riktiga-knappar folket.

Idag hade jag även min första lektion! Det var Contemporary Feminist Theories. Så himla spännande! Det vara bara en introduktion men jag är redan fast. Vi ska bland annat prata om hur förnuft och rationalitet genom historien kom att länkas till manlighet och hur omsorg och känslor (läs: irrationalitet) kom att länkas till kvinnlighet. Vi ska prata om huruvida rationalitet verkligen är en bra grund för etiska teorier. Och hur historien, politiken och epistemologin skulle sett ut om de inte utgått från rationalitet utan istället omsorg.
Så kurs 1 av 4 verkar hittills top notch. Återkommer när de andra har haft premiär.
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela