piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Living the dream

Publicerad 2013-01-07 01:32:39 i Allmänt,

Okej. Jag har redan påpekat för flera personer att matsalen i mitt hus ser ut typ som Hogwartsmatsalen. Mina nyfunna svenska vänner höll med när jag visade dem den idag. Det är långa träbord, högt i tak, välvda fönster, fyra flaggbaner som hänger mitt i taket osv.. Och bara denna likhet har varit nog för att hålla mig på gott humör.

Nu fick jag precis veta att de har haft Harry Potter temakvällar i matsalen ..... (!!!!!) Då de dukat långbord, hängt upp (fejk)ugglor i taket och döpt maträtterna efter de olika karaktärerna. De har även haft karnevaltema, med sockervadd och popcornvagn.

Jag misstänker att de kommer få släpa ut mig härifrån i slutet på april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela