piñatapiñata

Ibland snurrar det lite innan man träffar rätt.

Location, location

Publicerad 2013-01-12 03:41:30 i Allmänt,

Hej kompisar! Vet ni ens vart jag är någonstans? Halifax är ju inte direkt en världsmetropol. Tänkte att jag skulle visa er. Titta här på kartan. Där stjärnan är, där är jag! Längst ut vid kusten, i provinsen Nova Scotia.

Idag gick jag och Louise ut till Point Pleasant, så långt ut vid kusten man kan komma. Där stod vi, med hela Atlanten framför våra fötter. Det var rätt mäktigt.

Kanada är vansinnigt stort. Världens näst största land till och med (efter Ryssland). Det skulle få plats cirka 22 stycken Sverige i Kanada. Det är dock ganska glest med folk. Detta är en dålig ekvation för möjligheten att transportera sig runt i landet. Eftersom det är så få människor är det inte lönsamt att ha ett väl utbyggt tågsystem vilket gör att människor är lämnade till bilen eller flyget. En tjej berättade att hon och två vänner hade kört i 56 timmar för att komma till skolan. Helt plötsligt känns SJ inte lika värdelöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Lindyhoppande klänningsnörd med passion för trevliga saker som feminism, miljö, musik, retro/vintage och kultur. Läser till en kandidatexamen i Globala Studier i staden jag kommit att älska - Göteborg. Här skriver jag om stort och smått, argt och glatt. När andan faller på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela